Nieuw-Zeelandse Auto’s

Leeftijd Speelgoed Politieauto Op Houten Plank
Een tour car ist een luxe auto, dat is een soort van een over-the-top mooie houten auto. Hij is meestal klein en kan worden beschouwd als een sportwagen. Door de lagere zijkant van de auto zijn de poten verkort waardoor het lijkt op een verkorte sedan. De term “personenvervoer” is de spreektaal die in Nederland voor hetzelfde wordt gebruikt. Hij wordt niet gebruikt in Zuid-Afrika, maar wel in Nieuw-Zeeland.
In Nieuw-Zeeland zijn de rijomstandigheden zo extreem, dat de meeste mensen niet snel kunnen rijden. Daarom sturen kranten meestal verslaggevers om het nieuws te schrijven, met inbegrip van, locatie, tijd en foto van de auto. Dit nieuws zal de eerste krantenkoppen zijn die het land te horen krijgt. Door deze krantenkoppen wordt de auto al snel de meest populaire luxe auto. Aan de andere kant kunnen mensen zich de hoge prijs van een echte luxe auto niet veroorloven. Daarom wordt de auto meestal gezien als de op één na beste keuze.
Afgezien van de snelheid, andere criteria die een auto aantrekkelijk maakt voor de mensen op het platteland is dingen als vorm en design. Een bepaalde auto kan heel aantrekkelijk zijn met zijn slanke design, maar de algehele look is misschien niet erg aantrekkelijk. Dus, zowel deze factoren worden overwogen, wanneer mensen kopen Nieuw-Zeeland auto’s. Ze hebben gewoon deze twee dingen overwogen en de koper is 100% tevreden, met zijn aankoop.
De reden waarom Nieuw-Zeelanders aan de linkerkant van de weg rijden is omdat het een regel van interface is, volgens de Heilige Stoel. Nieuw-Zeelanders nemen het als een principe dat iedereen zich aan de rechterkant van de weg moet houden. Als een persoon uit een land, dat die regel niet kent, de kans krijgt om rechts te rijden, zal hij onmiddellijk de wet overtreden. Volgens de wet moet iemand die weet dat hij niet rechts mag rijden, zich aan de linkerkant houden, want dat geldt voor voetgangers en bestuurders.
Voor iemand die niet veel van autorijden weet, is rijden op de vluchtstrook de beste rijles. In Nieuw-Zeeland wordt de pechstrook gedeeld door auto’s en voetgangers. De linker rijstrook is alleen voor hulpverleningsvoertuigen en de gemarkeerde witte lijn op de vluchtstrook is alleen voor het aangewezen hulpverleningsvoertuig.
Iemand die in Nieuw-Zeeland heeft leren rijden, zal weten dat ze, zoals de meeste landen, twee verschillende types van links afslaan kennen: ten eerste, bij het inhalen van een vast object; en ten tweede, bij het verlaten van een kruispunt en het verlaten van de zone van de verkeerslichten. Het links afslaan vanaf positie “1” bij het naderen van een vast voorwerp wordt aangegeven door borden en markeringen aan de linkerkant van de weg. In de linkerbocht “2” moet een persoon een signaal naar links geven vanaf het verkeerslicht om de andere bestuurder te laten weten dat hij wil afslaan. Wanneer de handsignalen stoppen, is de bocht genomen. Het kruispunt wordt opnieuw aangegeven door de aanduidingen van de sirene en de rode en amberkleurige achterlichten.
In de linkerbocht “3”, moet een persoon achteruit inparkeren. Het in zijn achteruit zetten van de auto gebeurt zonder gebruik te maken van de voetrem, daar de bestuurder het rempedaal moet gebruiken om het parkeren te beëindigen. De achteruitversnelling staat weer in de juiste stand. De handrem wordt op hetzelfde moment gebruikt. De parkeerplaats wordt opnieuw aangegeven door de draairichtingspijlen.