Tracking: Mannen Tracking Jassen

tracking: Men tracking jackets werden voor het eerst ontworpen in 1851 door de Britse atleet andasion rider, Capt. James Whittier. Het oorspronkelijke ontwerp was gemaakt van canvas met een kraag van schapenvacht en een regenpijpbroek. Deze kledingstukken waren bedoeld om waterdicht te zijn.

Dit was in die tijd volstrekt ongehoord en om het kledingstuk “aan te brengen”, hetzij door het te wassen met een plaatselijke wasmachine, hetzij door gebruik te maken van een gespecialiseerde hogetemperatuurwasmachine, moest dit na elke wasbeurt worden gedaan. Dit was een groot nadeel: als het kledingstuk nat was, was niet alleen de kans groot dat het kledingstuk zou krimpen, omdat elke kleine kreuk duidelijk zichtbaar werd, maar als de krimp zo gering was dat deze niet meer waarneembaar was, was er geen manier om het kledingstuk weer te doen opvallen, zelfs niet nadat de rechten opnieuw waren gekleed.

Een renster uit de hoogtijdagen van het baanwielrennen droeg een aporeuze zweetzak, die zij in een koker droeg om haar te helpen spullen en een bidon mee te nemen. Haar zweetzak was zo groot dat ze hem over haar schouder kon dragen.

Hoewel er al technologieën beschikbaar waren voor het waterdicht maken, en hoewel het een jogger met uitstekende prestaties was, bleek na de oprichting van het Seattleaniouse in 1932 dat er behoefte was aan een lichtgewicht kledingstuk met een lager gewicht. Het ontwerp werd verbeterd door twee aan elkaar genaaide stukken waterafstotend rubber / Canvas stroomweefsel.

Het ontwerp werd al snel verbeterd door een Al preventieve streep werd toegevoegd, samen met voor- en zijzakken. Het resultaat, in 1957 was het eerste uitgesproken moderne trainingspak. Het ontwerp van de kledingstukken omvatte een subtiele styling, samen met het gebruik van een veelheid aan zwevende stoffen, zoals een lichtgewicht katoenen Twill.

Dit ontwerp werd in 1964 verbeterd door de creatie van het eerste race trainingspak dat volledig van Polyester was gemaakt, met een stretch Teflon membraan. Hierdoor kreeg het pak twee Dura-oren die een blanker, agressiever uiterlijk gaven, met verbeterde windbescherming. Deze afwerking werd bereikt door een gecementeerde applique, die de binnenkant goed afschermde.

In 1970 was een van de belangrijkste innovaties de introductie van Komets op het gebied van performancewear, er waren vier Komets die synthetische stretch aan de kleding toevoegden. In 1978 was in de eerste reclame voor een rivaliserend product, het Komets-kledingstuk, dat met Komets concurreerde, een van de atleten te zien die een polyesterkledingstuk over zijn bijna volledig ontblote lichaam drapeerde, met het idee dat het kledingstuk zou uitzetten om eventuele uitstulpingen samen met transpiratie te verbergen. Dat ontwerp was een winnaar en polyesterkleding, waaronder het trainingspak, werd beschikbaar voor aankoop, met als resultaat dat misschien meer mensen dan ooit trainingspakken gebruiken als herenmode.

Twee andere ontwerpthema’s waren de start van het tijdperk van het uniseks trainingspak en de ontwikkeling van de ideeën over de “urban” stijl. Dit is te danken aan de verschillende agentschappen die namens particuliere bedrijven werken en die allemaal tot het inzicht zijn gekomen dat de beste manier om een bedrijf te promoten is om veel te verkopen. Dit is een sleutel geweest tot de verspreiding van de “urban” mode over het hele land, en ook tot de opleiding van vele stads- en voorstadsloners in het dragen van deze stijl.

Het materiaal heeft een lange weg afgelegd van de dagen dat een man naar de bezigheden van het weekend moest kijken om zich te onttrekken aan de karwei van het dragen van een kledingstuk. Dit is een fantastische ontwikkeling die aantoont dat we elke dag een manier blijven vinden om de dingen efficiënter te doen. Het betekent ook dat er vele duizenden kledingstukken kunnen worden verkocht, wat samen met andere verkopen zou moeten betekenen dat het assortiment zich uitbreidt.

Helaas is het waarschijnlijk dat er steeds minder mogelijkheden zijn om dergelijke volledige outfits te kopen, aangezien dames waarschijnlijk de voorkeur zullen geven aan kledingstukken op maat.